19.5.12

Ustabil mobiltelefon

Gjelder min gamle HTC Hero med android 2.1. Telefonen har kort batterilevetid ved bruk av GPS og WiFi. Ned i mot en time. Hvis begge disse er slått på, kan jeg få problem med å låse opp skjermlåsen. Den henger. Plutselig kan den skru seg av selv om det er strøm på batteri, men når jeg skrur den på, kan den likevel vise tomt batteri. Den har muligens bedret seg marginalt i forbindelse med stadig avinstallering av apper.

Ved å søke på nettet har jeg kommet fram til følgende forslag til tiltak:
  1. Slå av telefonene, ta ut batteri. Sett batteri inn og slå på telefonen igjen
  2. Hvis ikke det hjelper, prøv "hard reset" (sletter installerte applikasjoner med tilhørende data og setter telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger). Enden med å slå av telefonen og trykke hjem + avslutt samtale + tilbaketast samtidig. Eller:
    1. Innstillinger
    2. Personvern
    3. Fabrikkinnstillinger
    4. Tilbakestill telefon
    5. Slett alt
  3. Hvis ikke dette hjelper, "flash" telefonens ROM. Dette gjøres via pc. Forklart på youtube
Jeg har utført pkt 2. Da ble den kjapp igjen. Tester. Ser lovende ut...

Tidligere problem med at skjerm slår seg konstant av og på (eller på engelsk: "screen flashes on and off continuously" ), ble for min del heldigvis fikset med å utføre første pkt. 1



Ingen kommentarer: