10.7.12

Startmotor slå ikke inn

På min Golf 2 diesel har det lenge vert en murrende etterlyd når jeg har startet bilen, akkurat som startmotoren har hengt med motoren en stund. I dag fikk jeg ikke start i det hele tatt. Startmotoren gikk, men den dro ikke med seg bilmotoren. Det hjalp ikke å kakke på startmotoren med en hammer. Dette innlegget viser hvordan jeg fikset startmotoren:

Først tok jeg av dekslet under motoren. Bildet viser hvor jeg satte jekken for å lette vekten av motoren siden startmotoren inngår i ett av motorfestene. Så koblet jeg fra bilbatteriet og strømtilførsel til startmotor. Tre bolter (17 mm) holder startmotor på plass og ble skrudd ut.

Det viste seg at innslaget var tregt, så jeg jobbet litt med å smøre det inn med vanlig CRC 5-56 til innslaget . skled tilbake av seg selv. Da monterte jeg startmotoren igjen.

Ikke bare fikk jeg start på bilen igjen, men den ekle etterlyden forsvant også :)

Ingen kommentarer: